Voorkom blessures!

Veiligheid en voorkoming blessures

Fit aan de start

Schaatsen, fietsen, skeeleren, leuke sporten waarbij het lichaam lekker in beweging is. Onze trainers hebben een zodanige trainingsopbouw dat op een zo verantwoord mogelijke manier met ieders gezondheid wordt omgegaan. Ook de deelnemende sporter heeft hierin een verantwoordelijkheid, de aanwijzingen van de trainer geeft hij of zij niet voor niets en ook een verantwoorde levensstijl buiten de sporturen, maakt dat je prettig kunt blijven sporten. (en de voor jezelf gestelde doelen op een prettige manier kunt behalen)
Kijk in dit verband ook eens op de website www.voorkomblessures.nl

Beschermingsmiddelen

IJsclub Otweg heeft veiligheid hoog in het vaandel staan bij al haar leden-activiteiten. Daarom zijn bij het skeeleren en fietsen het dragen van een helm verplicht. Ook zijn bij het skeeleren de overige beschermingsmiddelen zoals pols- elleboog- en kniebeschermers verplicht. Bij de schaatstraining en wedstrijden wordt clubkleding gedragen welke voldoende warmte en bescherming garandeert en wordt tevens het dragen van een haarband of muts ten zeerste aanbevolen.
Op de ijsbaan is ook het dragen van speciale schaatshandschoenen verplicht om zo het risico te verminderen van verwonding bij een valpartij waarbij een scherpe schaats veel schade kan aanrichten.

EHBO

Natuurlijk is een ongeluk, in ons geval een valpartij, soms niet te voorkomen. Meestal loopt dit af met een schaafwond, blauwe plek of pijnlijk gewricht, maar IJsclub Otweg vindt het belangrijk om bij haar activiteiten zoveel mogelijk EHBO ondersteuning aanwezig te hebben. Denk hierbij aan het skeeleren en schaatstrainingen op De Uithof in Den Haag. Daar is bijvoorbeeld een speciale EHBO-post welke tijdens de trainingen bezet is.

Mocht u zelf belangstelling hebben om als EHBO-er opgeleid te worden, of vragen hebben over bijvoorbeeld reanimatiecursussen, kunt u contact opnemen met de EHBO vereniging Boskoop via www.ehbo-boskoop.nl.

Onze sponsoren

2 weeks ago

IJsclub Otweg
Onder het motto ‘met plezier een slag beter’ leer je de jeugd vaardigheden en technieken van het inline skaten op onze combibaan in Boskoop. We zoeken een trainer die: ✅Enthousiast is✅Affiniteit heeft met 6 tot 17 jarigen✅Kan inline skaten✅Kan samenwerken met de andere trainers✅Beschikbaar is op maandag en/of woensdag tussen 18.30-19.30 uur en/ of 19.45-20.45 uur in periode april t/m september✅Vrijwillig wil bijdragen aan sportieve jeugd ➡Herken jij je in deze eigenschappen neem dan contact op met Jaco de Lange via e-mailadres info@ijsclubotweg.nl.IJsclub Otweg zorgt dat je als trainer beslagen ten ijs komt: mogelijkheid tot volgen van een KNSB-training trainer/coach niveau 1 of 2, gezellige collega trainers en betrokken vrijwilligers. ... See MoreSee Less